Bola Internasional

Main Penuh, Evan Dimas dan Ilham Udin Gagal Bawa Selangor FA Menang

Minggu, 11 Februari 2018 05:26 WIB
Penulis: Tiyo Bayu Nugroho | Editor: Lanjar Wiratri
© Ofisial Selangor FA
Selangor FA Evan Dimas Darmono. Copyright: © Ofisial Selangor FA
Selangor FA Evan Dimas Darmono.

Usai dua partai beruntun meraih poin penuh, dua pemain andalan Indonesia Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn harus merasakan kekalahan pertamanya di Liga Super Malaysia 2018 bersama klub Selangor FA.

Klub berjuluk The Red Giants iitu kalah telak dengan skor 1-4 dari tim tuan rumah Terengganu FA di Stadion Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, Sabtu (10/02/18) malam.

© Instagram@faselangormy
Ilham Udin Armyn berhasil meleawati lawan dan di dampingi Evan Dimas. Copyright: Instagram@faselangormyIlham Udin Armiyn berhasil meleawati lawan dan di dampingi Evan Dimas.

Selangor FA hanya mampu membuat gol hiburan yang dicetakAmri Yahyah di menit ke-89. Gol ini tak lepas dari umpan matang Ilham Udin Armaiyn. 

Sedangkan keempat gol Terengganu FA yang mengalahkan Selangor FA dicetak oleh Lee Tuck (32' dan 68'), Shahrul Aizad Zulkifli (56'), dan Kipre Tchetche (66').

© Twitter
Profil Evan Dimas di Football Manager. Copyright: TwitterProfil Evan Dimas di Football Manager.

Kekalahan telak Selangor FA atas Terengganu FA cukup mengejutkan. Pasalnya klub yang mengalahkan mereka adalah tim promosi di kompetisi tertinggi Liga Malaysia ini.

Pada pertandingan tersebut, dua pemain andalan Indonesia ini bermain penuh selama 90 menit. Selain itu partai ketiga ini sekaligus menjadi laga tandang kedua yang dijalani Evan Dimas dan Ilahm Udin Armaiyn bersama Selangor FA musim ini.

878