x

Gawat! Selangor FA Ingin Depak Pemain Asing, Evan dan Ilham Termasuk?

Selasa, 8 Mei 2018 07:04 WIB
Penulis: Tiyo Bayu Nugroho | Editor: Gerry Crisandy
Selangor FA Ogah Lepas Evan Dimas dan Ilham Udin ke Timnas Indonesia.

Performa Selangor FA pada musim 2018 di Liga Super Malaysia belum menunjukan kestabilan. Sebab hingga pekan kesembilan, posisi mereka berada di atas zona degradasi dengan mengoleksi 10 poin.

Apalagi pelatih Selangor FA Muhammad Nazliazmi Nasir tampak sangat kecewa usai menerima hasil imbang 1-1 melawan PKNP, Minggu (06/05/18). Dirinya semakin geram lantaran pemain asing yang direkrut kurang menunjukan taji.

Baca Juga

1. Siap Didepak

Pelatih Selangor FA Muhammad Nazliazmi Nasir.

Nazliazmi Nasir juga telah mengindikasikan ada beberapa pemain yang akan dilepas pada bursa transfer musim kedua nanti. Dirinya ingin ada pemain asing yang lebih mumpuni dari sekarang.

"Ya, beberapa pemain asing kami siap dilepas. Saya tidak dapat mengungkapkannya sekarang, tetapi saya akan memberitahukan pada waktunya. Tim besar seperti Selangor FA harus dibangun dengan pemain hebat," beber Nazliazmi.


2. Langsung Berburu

Logo Selangor FA.

Nazliazmi juga menjelaskan, kalau timnya saat ini sudah siap untuk turun langsung mendapatkan pemain incaran. Hal itu jika manajemen telah menyetujui apa yang diusulkannya.

"Setelah kami mendapatkan lampu hijau dari manajemen, kami akan melihat terjun ke bursa transfer," jelas Nazliazmi dilansir Fox Sports Asia.


3. Evan-Ilham Terancam?

Pemain Selangor FA Ilham Udin Armaiyn.

Sejauh ini Selangor FA telah mengontrak lima pemain asing untuk musim 2018. Para pemain tersebut adalah Willian Pacheco, Alfonso De La Cruz, Evan Dimas, Ilham Udin Armaiyn, dan Rufino Segovia.

Namun banyak media massa Malaysia yang berspekulasi kalau Alfonso De La Cruz dan Ilham Udin Arimaiyn menjadi kandidat kuat untuk didepak. Keduanya terus mendapat kritik pedas dari pendukung Selangor FA sejauh ini.

MalaysiaEvan DimasIlham Udin ArmaiynSelangor FALiga Super MalaysiaBola InternasionalLiga Malaysia

Berita Terkini