Baru Gabung, Evan Dimas dan Ilham Udin Dapat ‘Peringatan Keras’ dari Pelatih Selangor FA

Senin, 4 Desember 2017 18:28 WIB
Editor: Lanjar Wiratri
 Copyright:

Pelatih Selangor FA, P Maniam, menyebut dirinya tak akan memberikan keistimewaan untuk dua pemain seniornya, yakni  Azamuddin Akil dan Joseph Kalang Tie. Meski keduanya merupakan pengamain berpengalaman, namun pelatih klub berjuluk The Red Giants tersebut tak terpengaruh.

Maniam mengklaim akan berbuat adil pada setiap pemainnya dan tidak membeda-bedakan berdasarkan status mereka. Tak cuma pemain senior, pelatih Selangor FA itu juga menyatakan tak akan memberi perlakuan khusus untuk para pemain asingnya, termasuk tentunya Evan Dimas dan Ilham Udin.

© Instagram/evhandimas
Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn. Copyright: Instagram/evhandimasEvan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn.

“Tidak ada bintang dalam skuat Selangor FA, tidak ada layanan istimewa untuk mereka bukan hanya untuk Azamuddin dan Joseph saja tapi kepada semua pemain termasuk pemain impor,” tegas Maniam seperti dilansir dari laman Berita Harian.

"Jika mereka bermain bagus dan disiplin serta berkomitmen 100 persen maka tempat mereka ialah skuat utama, tapi jika tidak mereka akan menghuni bangku cadangan,” tambahnya.

© Istimewa
Pelatih baru Selangor FA, P. Maniam Copyright: IstimewaPelatih baru Selangor FA, P. Maniam

Di sisi lain, Maniam juga angkat bicara mengenai kehadiran para pemain muda dalam skuatnya, termasuk dua pemain baru asal bhayangkara FC, Evan Dimas dan Ilham Udin. Maniam pun berharap agar nantinya Evan Dimas dan Ilham Udin serta pemain muda Selangor FA lainnya dapat menyerap ilmu dari pemain senior tersebut.

“Hampir 50 persen pemain Selangor FA musim ini ialah pemain muda dan akan diberi peluang besar untuk bermain, dua pemain impo kami, yakni Evan Dimas dan Ilham Udin juga masih berusia di bawah 23 tahun,” jelas Maniam.

“Jadi, saya boleh katakan skuat Selangor musim depan adalah kombinasi pemain berpengalaman dan muda. Saya yakin formula ini akan memberi hasil lebih baik dibandingkan dengan musim ini,” tutupnya.   

1.2K