x

Tanpa Evan Dimas dan Ilham Udin, Selangor FA Dipermalukan Johor Darul Takzim

Kamis, 3 Mei 2018 12:02 WIB
Penulis: Tiyo Bayu Nugroho | Editor: Lanjar Wiratri
Pemain Selangor FA Evan Dimas.

Liga Super Malaysia telah memasuki pekan ke- 8 dan sudah bergulir sejak Selasa (01/05/18) kemarin. Sejumlah tim telah memainkan pertandingan mereka.

Bahkan dalam pekan kedepalan itu terdapat pertandingan yang bergengsi, yakni Johor Darul Takzim (JDT) kontra Selangor FA. Untuk klub terakhir saat ini mengontrak dua bintang muda Indonesia Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn.

Baca Juga

1. Johor Darul Takzim 2-0 Selangor FA

Pemain Selangor FA Ilham Udin Armaiyn.

Pada pertandingan yang digelar Rabu (02/05/18) malam ini, Johor Darul Takzim berhasil menang 2-0 dari Selangor FA di Stadium Tan Sri Hassan Yunos. Namun, laga ini Selangor FA tak diperkuat Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn.

Gol-gol yang tercipta pada laga tersebut berasal dari sepakan Hazwan Bakri (61') dan Nazmi Faiz (68'). Selain itu kemenangan ini membuat Johor Darul Takzim mengemas 21 poin.


2. Pelatih Selangor FA Kecewa?

Pemain Selangor FA Ilham Udin Armaiyn dan Evan Dimas.

Evan Dimas dan Ilham Udin Armaiyn sendiri tengah memperkuat Tim Nasional (Timnas) Indonesia U-23 dalam ajang PSSI Anniversary 2018. Bahkan Evan Dimas telah memainkan laga melawan Bahrain U-23.

Sedangkan Ilham Udin Armaiyn masih menjalani proses pemulihan cedera. Namun dirinya siap untuk dimainkan Luis Milla kala pulih nanti.

Pelatih Selangor FA, Nazliazmi Nasir, mengungkapkan betapa timnya kehilangan sosok Evan dan Ilham jelang bentrok melawan Johor Darul Takzim. Tak adanya Evan dan Ilham membuat Nazliazmi harus merombak rancangan tim lagi.

"Saya tahu ketidakhadiran Evan dan Ilham akan mempengaruhi kami dalam beberapa hal, tetapi kami memiliki pemain di sini yang telah melakukan dengan baik dalam ketiadaan mereka," katanya dalam konferensi pers sebelum melawan JDT.


3. Sempat Mendoakan

Evan Dimas (Timnas Indonesia)

Walaupun tengah membela Timnas Indonesia, gelandang Selangor FA Evan Dimas tak lupa mendoakan perjuangan rekan-rekannya. Hal itu telihat dari unggahan di media sosial Instagram pribadi Evan Dimas.

"Bismillah semoga dipermudahkan," tulis Evan Dimas disertai foto Selangor FA.

Evan Dimas yang tengah membela Timnas Indonesia mendoakan Selangor FA meraih kemenangan.

Namun doa dari Evan Dimas tampaknya belum membantu perjuangan Selangor FA. Malahan Johor Darul Takzim yang sukses mengandaskan The Red Giants.

Indonesia U-23MalaysiaEvan DimasIlham Udin ArmaiynTimnas Indonesia U-23Selangor FALiga Super MalaysiaBola InternasionalLiga MalaysiaJohor Darul Ta'zimAnniversary Cup 2018

Berita Terkini