x

Cerita Ilham Udin Soal Perfoma dan Puasa di Malaysia

Selasa, 22 Mei 2018 14:18 WIB
Penulis: Annisa Hardjanti | Editor: Ivan Reinhard Manurung

Winger Selangor FA asal Indonesia Ilham Udin saat ini masih terus mendapatkan sorotan dari banyak kalangan terkait performanya di klub Malaysia tersebut.

Penampilan Ilham Udin sendiri bersama Selangor di musim ini tak banyak memberikan kontribusi besar. Hal ini membuat para pendukung Selangor mulai meragukan kualitas yang dimiliki pemain berusia 22 tahun tersebut.

Baca Juga

1. Tanggapan Ilham Udin

Pemain Selangor FA Ilham Udin Armaiyn.

Ilham sendiri akhirnya buka suara soal kabar penampilannya yang banyak disebut masih dalam tingkatan yang biasa aja di Selangor FA. Ia mengaku dirinya belum mendapatkan keberuntungan saja.

”Saya tidak ada tekanan (akibat gagal menjaringkan gol), mungkin belum ada rezeki untuk saya saja,” kata Ilham Udin seperti Berita Harian.

”Ini resiko saya sebagai pemain impor, harus menerima banyak tekanan dengan baik. Namun, saya masih bersemangat untuk berjuang bersama Selangor.” tambahnya.


2. Fisik di Bulan Ramadan

Pemain Selangor FA Ilham Udin Armaiyn (kiri) dan pemain Kuala Lumpur FA Ahmad Jufriyanto (kanan).

Menjalani puasa di bulan Ramadan membuat fisiknya dipertanyakan. Namun eks pemain Bhayangkara FC tersebut memberikan jawabannya yang cukup menohok terkait kondisi staminanya.

"Ini bukan kali pertama saya berpuasa di luar negara. Ketika di Indonesia dulu, saya juga pernah berpuasa di luar negara dan berlatih di bulan Ramadan, jadi saya sudah biasa," ungkap Ilham, dikutip Bharian


3. Kerja Keras untuk Selangor

Pemain Selangor FA Ilham Udin Armaiyn dan Evan Dimas.

Ilham sendiri sebenarnya punya keyakinan yang kuat bahwa nasib Selangor FA akan segera bangkit dari keterpurukan mereka di Liga Malaysia. 

"Pemain kena berusahan keras lagi dan mudah-mudahan akan diberik rezeki untuk Selangor berada di posisi lebih baik," ungkap rekan Evan Dimas tersebut di Selangor.

PuasaMalaysiaIlham Udin ArmaiynSelangor FAPuasa RamadhanBola InternasionalRamadanRamadan 2018

Berita Terkini