Bola Internasional

Kedah FA Raih Kemenangan, Pelatih Puji Permainan Atraktif Andik Vermansah

Rabu, 14 Februari 2018 18:19 WIB
Penulis: Ade Gusti | Editor: Lanjar Wiratri
© Kedah FA
Latihan perdana Andik Vermansah bersama Kedah FA. Copyright: © Kedah FA
Latihan perdana Andik Vermansah bersama Kedah FA.

Kedah nampaknya semakin bersemangat untuk berlaga di kancah Liga Super Malaysia selanjutnya setelah menang tipis 1-0 atas PKNP FC pada Minggu, (11/02/18) di Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang, Malaysia. Kedah FA tersebut merasa mendapatkan suntikan setelah sebelumnya mengalami kekalahan dalam dua pertandingan awal mereka.

Pertandingan tersebut awalnya diramalkan berakhir 0-0, namun secara mengejutkan sebuah gol tunggal yang dihasilkan oleh Muhammad Akhyar Abdul Rashid di menit ke-85 mengubah keadaan. Marcote yang ditemui selepas pertandingan menuturkan bahwa kekalahan dalam dua pertandingan sebelumnya benar-benar sulit untuk diterima, bagi dirinya dan tim.

© Rojak Daily
Johor Darul Takzim vs Kedah FA di Liga Super Malaysia. Copyright: Rojak DailyJohor Darul Takzim vs Kedah FA di Liga Super Malaysia.

Ia juga mengakui bahwa tim masih memiliki kekurangan yang perlu diperbaiki, terutama melihat performa tim dalam dua aksi sebelumnya. Namun kemenangan melawan PNKP merupakan hal yang membuat semangat timnya bangkit untuk terus tampil baik di Liga Super Malaysia.

“Kami sudah menyusun strategi dengan rapi untuk pertandingan ini dan kemenangan yang diharapkan akhirnya tercapai walaupun mendapatkan perlawanan hebat dari PKNP FC di awal permainan," ujarnya seperti dilansir dari lamam Berita Harian.

© Kedah FA
Latihan perdana Andik Vermansah bersama Kedah FA. Copyright: Kedah FALatihan perdana Andik Vermansah bersama Kedah FA.

Marcote juga menyebut kehadiran Andik Vermansah di kubu Kedah membuat kekuatan mereka semakin bertambah. Kedah akan berhadapan dengan  PKNS FC di lanjutan Liga super Malaysia pada 23 Februari 2018 mendatang. 

"Misi kami seterusnya adalah untuk menang ketika bertemu PKNS FC pada 23 Februari ini," tutupnya.

514